همشهری آنلاین: استاد اسلام‌شناسی دانشگاه مک مستر کانادا و دنور آمریکا با اشاره به اینکه حج برای ما یادآور اتحاد و یکپارچگی مسلمانان با یکدیگر است، گفت: حج نه تنها برای ما مسلمانان مظهر اتحاد و همبستگی با همدیگر است بلکه نشان از اطاعت تام و تمام ما به حضرت حق است.

پروفسور "لیاقت تکیم" استاد اسلام‌شناسی دانشگاه‌های دنور آمریکا و مک مستر کانادا در خصوص فلسفه قربانی کردن در اسلام به خبرنگار مهر گفت: عید قربان به ما اطاعت حضرت ابراهیم(ع) به خدا را یادآوری می‌کند.

مؤلف "پرسش‌هایی از فقه" تصریح کرد: حضرت ابراهیم با پذیرش قربانی کردن فرزندش که گرانبهاترین چیز برای او به شمار می رود این اطاعت و بندگی را به ما نشان می دهد.

وی افزود: همچنین عید قربان برای ما مسلمانان یادآور موسم حج است. حج برای ما یادآور اتحاد و یکپارچگی مسلمانان با یکدیگر است.

مؤلف "شیعیان در آمریکا" در ادامه تأکید کرد: حج نه تنها برای ما مسلمانان مظهر اتحاد و همبستگی است بلکه نشان از اطاعت تام و تمام ما به حضرت حق است.

این اسلام شناس معاصر یادآور شد: همچنین عید قربان برای ما مظهر کمک به همدیگر است. از اینروست که گوشت قربانی را به دیگران نیز می دهیم و آنها را در گوشت قربانی سهیم می‌کنیم به جای آنکه خودمان صرفاً آنرا مصرف کنیم.

وی در خصوص پیشینه قربانی کردن در سنت‌های دیگر نیز تصریح کرد: در ادیان هندی و دین یهود سنت قربانی کردن وجود داشته است. آنها پیش از ظهور اسلام این سنت را داشته‌اند.

کد خبر 235552
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز